Klagomålshantering

Steg 1

 

Lektruppen ser gärna att era synpunkter eller klagomål på verksamheten/personal tas upp direkt med dagbarnvården det berör.


Om ni vill lämna klagomål anonymt gå till steg 4

Steg 2

 

Om ni efter talat med berörd dagbarnvårdare fortfarande har klagomål vill vi att ni kontaktar huvudmannen.


Ni kan kontaka oss via:  

  • Telefon 
  • Email
  • Post
  • Formuläret på steg 4 


Blankett för klagomål.

Blanketten finns även tillgänglig hos din dagbarnvårdare.


Lektruppen

c/o Anna Tigermark

Postbox 6152

800 06 Gävle


info@lektruppen.se

070-512 57 29

Steg 3

 

Efter att huvudmannen tagit emot ert klagomål eller synpunkt, kontaktar hen berörd pedagog för att få deras syn på saken. Huvudmannen ansvarar för att uppföljning/återkoppling sker inom 14 dagar. En gemensam handlingsplan upprättas sedan.

Steg 4


Här har ni som har barn i vår verksamhet möjligheten att lämna klagomål. Ni kan här lämna klagomål anonymt. 


Kom ihåg att vid anonyma klagomål kan vi inte återkoppla till er. Nämn gärna vilken avdelning klagomålen gäller, så vi lättare kan utreda.

 
 
 
 

Steg 5

 

Om ni upplever att vi inte lyssnat på er eller att er klagomålshantering inte tagits hand om enligt ovanstående, kan ni vända er till:

 

Gävle Kommun

utbildning@gavle.se

026-17 80 00

Roligt Tillsammans